Regulamin społeczności (wip - dyskusja) - Wersja do druku +- Friendly Fire (https://www.friendly-fire.pl/forum) +-- Dział: Forum ogólne (https://www.friendly-fire.pl/forum/forumdisplay.php?fid=1) +--- Dział: Regulaminy (https://www.friendly-fire.pl/forum/forumdisplay.php?fid=20) +--- Wątek: Regulamin społeczności (wip - dyskusja) (/showthread.php?tid=86) |
Regulamin społeczności (wip - dyskusja) - szachcik - 03-03-2018 Pora ruszyć temat stworzenia regulaminu społeczności. Jako że będzie to najtrudniejszy do spisania regulamin (pozostałe będą dość szablonowe) warto poruszyć jego temat publicznie. Ważne jest, żeby zasady tu zawarte nie były narzucone z góry przez administrację, ale żeby były wspólnym dziełem całej społeczności. W związku z powyższym ogromna prośba do wszystkich: proszę aby w tym temacie wpisywać wszystkie Wasze propozycje punktów do wpisania w regulaminie, a także po prostu oczekiwania co do tej społeczności. Czego nie chcecie tu widzieć, a co Waszym zdaniem należałoby wprowadzić, żeby był porządek i jednocześnie wystarczająco dużo swobody. Jedyna uwaga ode mnie to taka, żeby pamiętać o głównej idei community, czyli idei wspólnej gry w jak największym gronie osób, w której nikt nikogo i do niczego nie zmusza oraz gry z poszanowaniem odmienności charakterów i różnego podejścia do gry. Do dzieła! RE: Regulamin społeczności (wip - dyskusja) - DiaZ - 03-03-2018 Wnoszę propozycje o dodanie zakazu oszukiwania innych osób tylko po to by zdobyć jakiekolwiek korzyści (nie tylko materialne). Co wiązać się będzie z surowym karaniem takich zachowań (tylko jeżeli osoba oskarżająca będzie posiadać niezbite dowody i świadków). RE: Regulamin społeczności (wip - dyskusja) - gregory336 - 04-03-2018 Podczas trwania rozgrywki, która nie jest scenariuszem stworzonym na potrzeby misji co-op, osoby trzecie w żaden sposób nie powiązane z aktualnie trwającym wydarzeniem na serwerze (w tym: administratorzy społeczności) nie maja prawa do zmiany trybu gry oraz mapy, do czasu zakończenia trwającej rozgrywki. RE: Regulamin społeczności (wip - dyskusja) - szachcik - 04-03-2018 @Diaz: jak najbardziej za, punkt dość oczywisty, ale warty odnotowania. @gregory: dość istotna sprawa, ale chyba trzeba by było to ująć bardziej ogólnie. Punkt o zmianie misji/trybu powinien się raczej znaleźć w regulaminie danego serwera natomiast jeśli chodzi o całość społeczności to ujalbym to raczej jako sabotowanie/utrudnianie gry innym RE: Regulamin społeczności (wip - dyskusja) - Mariuusz - 03-04-2018 Propozycja regulaminu społeczności i samego serwera. Został wstępnie przedyskutowany przez dział community. Jeśli ktoś ma pomysły propozycję śmiało pisać. Jak ostatnio docierają słuchy z coopów różne bywa z ogarnieciem i poszanowaniem pracy MM czy też dowódców na misjach. Do tego trzeba chyba jasno opisać zasady na jakich się to wszystko opiera. Mile widziane poprawienie błędów stylistycznych i ortograficznych jeśli są. Regulaminy są w fazie wstępnej więc wybaczcieniedociągnięcia. Zapraszam do dyskusji. REGULAMIN OTWARTEJ SPOŁECZNOŚCI FFPGC
REGULAMIN SERWERÓW A3
Gracz wchodzący na serwery społeczności FFPGC
jest zobowiązany przestrzegać panujących tam zasad. 1. Podstawową zasadą naszej społeczności jest współpraca pomiędzy graczami na oficjalnych i mniej oficjalnych misjach.
2. Zasady przygotowania misji:
3. Przed misją należy przygotować mody potrzebne do jej rozegrania. Nie czekamy na osoby, które nie mają wymaganych modów w momencie kiedy powinna zacząć się rozgrywka. W takim przypadku miejsce takiej osoby zajmuje ktoś z listy rezerwowej lub inna osoba, która posiada mody i chęci do gry,
4. MM powinien zamieścić podsumowanie po odbytej misji; 5. Jeżeli slot TL/HQ nie będzie obsadzony na godzinę przed misją MM może zdecydować o anulowaniu misji danego dnia . 6. W przypadku gdy gracz nie może przyjść mimo, że zapisał się na slot, powinien najpóźniej 1 godzinę przed misją zgłosić to w temacie z zapisami.
7. Gracz który zapisze się na misję i na nią nie przyjdzie, w kolejnej misji będzie mógł zapisać się tylko na rezerwę(ten punkt nie mam zastosowania w przypadku opisanym w pkt 6 ) . W przypadku wolnych miejsc slot przydzieli mu TL.
8. Administracja, MM i/lub osoby tworzące temat z zapisami powinny dbać o to aby lista osób zapisanych była aktualna.
9. Wszelkie zachowania nieporządzenie zostały opisane poniżej.
Podczas rozgrywki zabronione jest:
Upomnienie>>kik>>ban czasowy (1 dzień, 7 dni, 30 dni)>>ban stały (perm ban)
12. Nieznajomość powyższych zasad nie zwalnia z ich przestrzegania i nie jest podstawą do uniknięcia kary!11.W przypadku gdy gracz kwalifikuje się do bana czasowego lub perma decyzję muszą podjąć wszyscy administratorzy oraz osoby z rangą szeryf. W przypadku gdy nie uda się ustalić wspólnej decyzji, zapada ona poprzez głosowanie, większością głosów.
13. Administracja w drodze ustaleń zastrzega sobie prawo do zmian w powyższym regulaminie 14. W sporach i sytuacjach nieuregulowanych decyzję podejmuje administracja. RE: Regulamin społeczności (wip - dyskusja) - Mariuusz - 09-04-2018 Propozycja już jakiś czas wisi i w związku z brakiem uwag dodaję ankietę. Jeśli nie będzie sprzeciwu regulamin zostanie przyjęty do środy. RE: Regulamin społeczności (wip - dyskusja) - Wrr - 09-04-2018 Wiedziałem, że o czymś zapomniałem! <3 Gdzieś miałem zapisane kilka uwag, ale nie mogę tego dziadostwa znaleźć. Więc rzucam pierwszą rzecz, którą pamiętam Zamieniłbym "Pogadanka>>Upomnienie>>kik>>ban czasowy (1 dzień, 7 dni, 30 dni)>>ban stały (perm ban)" na wersję bez tego pierwszego, tj Upomnienie>>kick>>ban czasowy (1 dzień, 7 dni, 30 dni)>>ban stały (perm ban). A dlaczego? Już objaśniam. Pogadankę można dorzucić opcjonalnie do upomnienia, po misji, aby delikwent wiedział za co dostaje upomnienie i czego ma nie robić. A nie, że zamiast zwrócić mu uwagę, zaczynacie od pogadanki. W teorii może i wyglądałoby to fajnie, ale wydaje mi się, że podczas gry dużo lepszym rozwiązaniem jest "szachcik ogarnij dupe i nie puszczaj bindów" niż "panie szachcik, zapraszam ze mną do namiotu. wytłumaczę panu dlaczego nie wolno puszczać bindów w trakcie misji i jak przeszkadzają one innym graczom" RE: Regulamin społeczności (wip - dyskusja) - szachcik - 09-04-2018 W zasadzie pogadankę można nie zaliczać do kary jakiejkolwiek, tym samym wykluczając w ogóle z regulaminu. Oczywiście byłaby stosowana, ale wtedy raczej jako dobra wola administracji i chęć podarowania drugiej szansy. RE: Regulamin społeczności (wip - dyskusja) - Mariuusz - 12-04-2018 Regulaminy trafiły do osobnych wątków. Jeśli będą jakieś uwagi ze strony społeczności można je jeszcze umieszczać w tym temacie. |