• 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regulamin społeczności (wip - dyskusja)
#1
Pora ruszyć temat stworzenia regulaminu społeczności. Jako że będzie to najtrudniejszy do spisania regulamin (pozostałe będą dość szablonowe) warto poruszyć jego temat publicznie. Ważne jest, żeby zasady tu zawarte nie były narzucone z góry przez administrację, ale żeby były wspólnym dziełem całej społeczności. 

W związku z powyższym ogromna prośba do wszystkich: proszę aby w tym temacie wpisywać wszystkie Wasze propozycje punktów do wpisania w regulaminie, a także po prostu oczekiwania co do tej społeczności. Czego nie chcecie tu widzieć, a co Waszym zdaniem należałoby wprowadzić, żeby był porządek i jednocześnie wystarczająco dużo swobody. 

Jedyna uwaga ode mnie to taka, żeby pamiętać o głównej idei community, czyli idei wspólnej gry w jak największym gronie osób, w której nikt nikogo i do niczego nie zmusza oraz gry z poszanowaniem odmienności charakterów i różnego podejścia do gry. 
Do dzieła!
  Odpowiedz
#2
Wnoszę propozycje o dodanie zakazu oszukiwania innych osób tylko po to by zdobyć jakiekolwiek korzyści (nie tylko materialne). Co wiązać się będzie z surowym karaniem takich zachowań (tylko jeżeli osoba oskarżająca będzie posiadać niezbite dowody i świadków).
  Odpowiedz
#3
Podczas trwania rozgrywki, która nie jest scenariuszem stworzonym na potrzeby misji co-op, osoby trzecie w żaden sposób nie powiązane z aktualnie trwającym wydarzeniem na serwerze (w tym: administratorzy społeczności) nie maja prawa do zmiany trybu gry oraz mapy, do czasu zakończenia trwającej rozgrywki.
  Odpowiedz
#4
@Diaz: jak najbardziej za, punkt dość oczywisty, ale warty odnotowania.

@gregory: dość istotna sprawa, ale chyba trzeba by było to ująć bardziej ogólnie. Punkt o zmianie misji/trybu powinien się raczej znaleźć w regulaminie danego serwera natomiast jeśli chodzi o całość społeczności to ujalbym to raczej jako sabotowanie/utrudnianie gry innym
  Odpowiedz
#5
Propozycja regulaminu społeczności i samego serwera. Został wstępnie przedyskutowany przez dział community. Jeśli ktoś ma pomysły propozycję śmiało pisać. Jak ostatnio docierają słuchy z coopów różne bywa z ogarnieciem i poszanowaniem pracy MM czy też dowódców na misjach. Do tego trzeba chyba jasno opisać zasady na jakich się to wszystko opiera.
Mile widziane poprawienie błędów stylistycznych i ortograficznych jeśli są. Regulaminy są w fazie wstępnej więc wybaczcieniedociągnięcia. Zapraszam do dyskusji.

REGULAMIN OTWARTEJ SPOŁECZNOŚCI FFPGC
  1. Rejestrując się na forum oraz uczestnicząc w rozgrywkach lub korzystając z TS grupy akceptujesz wszystkie zasady panujące wśród społeczności na forum/serwerach gier*/TS  opisane w odpowiednich regulaminach.
  2. Nasza społeczność skupia graczy związanych z Armą ale również umożliwia integrację ludzi którzy widzą świat poza nią :-)
  3. Grupa FFPGC nie jest klanem i nie jest wymagane złożenie podania ani spełnienie jakichkolwiek wymagań w celu dołączenia do społeczności poza założeniem konta na forum.
  4. Każdy członek społeczności jest równy i będzie traktowany na równi z innymi bez względu czy jest adminem, osobą posiadającą rangę czy zwykłym użytkownikiem.
  5. Członkowie społeczności mogą być członkami innych grup/klanów.
  6. Każdy członek społeczności, który wykazuje zainteresowanie, posiada odpowiednie umiejętności i ma chęci do działania może złożyć podanie na jedną z rang opisanych w odpowiednim dziale. Uprawnienia i oczekiwania wobec takich osób opisane są w odpowiednich działach
  7. Działanie na szkodę społeczności, działania służące rozbiciu grupy, skłóceniu jej  członków bądź wymierzone przeciwko któremukolwiek z członków społeczności nie będzie tolerowane .
  8. Oszukiwanie innych osób tylko po to by zdobyć jakiekolwiek korzyści (nie tylko materialne) będzie karane.......
  9. Wszelkie skargi związane z łamaniem regulaminu powinny być zgłaszane administracji a w przypadku braku reakcji opisane i udokumentowane na forum w odpowiednich działach
  10. Admini są zobowiązani informować się wzajemnie o wszelkich nieprawidłowościach i przypadkach łamania regulaminu.
  11. Każdy gracz/członek społeczności ma prawo zgłosić swoje pomysły w odpowiednich miejscach na forum TU , TU , lub bezpośrednio u adminów.
  12. Jeżeli większa grupa graczy zgłosi pomysł lub propozycję, która będzie się podobała większości to taka propozycja (w miarę możliwości technicznych) zostanie na prośbę graczy wprowadzona w życie.
  13. Najważniejszą zasadą panująca w grupie jest dobra zabawa i wspólna rozgrywka. Jeśli jesteś osobą, która nie potrafi współpracować zastanów się 2 razy zanim zdecydujesz się zarejestrować bo może okazać się, że nie jest to grupa dla Ciebie!
  14. Nieznajomość regulaminu nie zwalnia z jego stosowania.



REGULAMIN SERWERÓW A3
Gracz wchodzący na serwery społeczności FFPGC
jest zobowiązany przestrzegać panujących tam zasad.  

1. Podstawową zasadą naszej społeczności jest współpraca pomiędzy graczami na oficjalnych i mniej oficjalnych misjach.
2. Zasady przygotowania misji:
  • Każdy członek społeczności może przygotować misję. Jeżeli nie posiada rangi MM jego misja musi zostać sprawdzona przez osobę posiadająca taką rangę,
  • Misje przygotowane przez użytkownika z rangą MM nie wymagają zatwierdzenia i mogą zostać ogłoszone w odpowiednim dziale z zachowaniem kolejności zgłoszeń,
  • Misje powinny zostać ogłoszone w odpowiednim dziale wg przyjętego wzoru,
  • Przy ustalaniu terminów misji panuje zasada kto pierwszy ten lepszy, niezależnie od tego czy misję przygotował administrator/MM/czy zwykły użytkownik,
  • Główny zamysł rozgrywki jest narzucany przez MM tzn. nie każda misja to musi być zwarty coop,
  • Ustawienia misji (ACE) mogą być modyfikowane dowolnie. (Ustawienia wrzucone na forum to tylko template a nie wyrocznia),
  • MM powinien przed misją przetestować ją na naszym serwerze.
3. Przed misją należy przygotować mody potrzebne do jej rozegrania. Nie czekamy na osoby, które nie mają wymaganych modów w momencie kiedy powinna zacząć się rozgrywka. W takim przypadku miejsce takiej osoby zajmuje ktoś z listy rezerwowej lub inna osoba, która posiada mody i chęci do gry,
4. MM powinien zamieścić podsumowanie po odbytej misji;

5. Jeżeli slot TL/HQ nie będzie obsadzony na godzinę przed misją MM może zdecydować o anulowaniu misji danego dnia .
6. W przypadku gdy gracz nie może przyjść mimo, że zapisał się na slot, powinien najpóźniej 1 godzinę przed misją zgłosić to w temacie z zapisami.
7. Gracz który zapisze się na misję i na nią nie przyjdzie,  w kolejnej misji będzie mógł zapisać się tylko na rezerwę(ten punkt nie mam zastosowania w przypadku opisanym w  pkt 6 ) . W przypadku wolnych miejsc slot przydzieli mu TL.
8. Administracja, MM i/lub osoby tworzące temat z zapisami powinny dbać o to aby lista osób zapisanych była aktualna.
9. Wszelkie zachowania nieporządzenie zostały opisane poniżej.
 Podczas rozgrywki zabronione jest:
  • Przeszkadzanie, utrudnianie, psucie rozgrywki innym graczom* - (zgodnie z zasadą stopniowania)
    *Uwaga! Zajmowania ważnych slotów (pilot, saper,medyk, operator zaawansowanego sprzętu itp... ) na oficjalnych misjach bez odpowiedniej wiedzy jak z nich korzystać może również zostać zakwalifikowane jako utrudnianie rozgrywki innym 
  • Spamowanie na czacie/VON/Radiu TFAR - (zgodnie z zasadą stopniowania)
  • Zabijanie na respie, podczas przygotowania się do dalszych działań - Upomnienie w przypadku nieumyślnego lub w przypadku celowego działania kara (zgodnie z zasadą stopniowania)
  • Niszczenie własnych/sojuszniczych pojazdów/obiektów z wyjątkiem zaplanowanych działań zgodnych ze scenariuszem rozgrywki- upomnienie (w przypadku nieumyślnego) lub za umyślne działanie (zgodnie z zasadą stopniowania)
  • Granie bez możliwości komunikacji głosowej TS z wyjątkiem problemów technicznych . Osoba odmawiająca wejścia na TS (Upomnienie)
  • Brak współpracy  z Team Liderem/HQ oraz innymi graczami na serwerze* (zgodnie z zasadą stopniowania)
    *Na misjach bezwzględnie wymagana jest współpraca, podporządkowanie się osobie dowodzącej/TL/HQ.
    Jeżeli graczowi/graczom nie podoba się sposób dowodzenia może/mogą:
    • zaproponować inne rozwiązanie osobie kierującej misją (mając na uwadze że z ich zdaniem nie musi się liczyć),
    • opuścić rozgrywkę,
    • wyrazić swoje zdanie na podsumowaniu misji,
    • zapisać się na następnej misji na slot TL/HQ i udowodnić swoje predyspozycje.
  • Wykorzystywanie błędów gry -(zgodnie z zasadą stopniowania)
  • Stosowanie niedozwolonych skryptów w celu destabilizacji działania serwerów, ataki typ DDOS itp. (perm ban)
  • Gracz na którego będą spływać udokumentowane skargi od innych użytkowników serwera związane z innymi nietolerowanymi przez społeczność zachowaniami może otrzymać karę o wysokości której decyduje administracja (zgodnie z zasadą stopniowania)
10. Karząc graczy za łamanie regulaminu administracja stosuje następujące stopniowanie (chyba że regulamin mówi inaczej):
Upomnienie>>kik>>ban czasowy (1 dzień, 7 dni, 30 dni)>>ban stały (perm ban)

11.W przypadku gdy gracz kwalifikuje się do bana czasowego lub perma decyzję muszą podjąć wszyscy administratorzy oraz osoby z rangą szeryf. W przypadku gdy nie uda się ustalić wspólnej decyzji, zapada ona poprzez głosowanie, większością głosów.
12.  Nieznajomość powyższych zasad nie zwalnia z ich przestrzegania i nie jest podstawą do uniknięcia kary!
13.  Administracja w drodze ustaleń  zastrzega sobie prawo do zmian w powyższym regulaminie
14. W sporach i sytuacjach nieuregulowanych decyzję podejmuje administracja.
  Odpowiedz
#6
Propozycja już jakiś czas wisi i w związku z brakiem uwag dodaję ankietę. Jeśli nie będzie sprzeciwu regulamin zostanie przyjęty do środy.
  Odpowiedz
#7
Wiedziałem, że o czymś zapomniałem! <3 Gdzieś miałem zapisane kilka uwag, ale nie mogę tego dziadostwa znaleźć. Więc rzucam pierwszą rzecz, którą pamiętam Smile

Zamieniłbym "Pogadanka>>Upomnienie>>kik>>ban czasowy (1 dzień, 7 dni, 30 dni)>>ban stały (perm ban)" na wersję bez tego pierwszego, tj Upomnienie>>kick>>ban czasowy (1 dzień, 7 dni, 30 dni)>>ban stały (perm ban).
A dlaczego? Już objaśniam.
Pogadankę można dorzucić opcjonalnie do upomnienia, po misji, aby delikwent wiedział za co dostaje upomnienie i czego ma nie robić. A nie, że zamiast zwrócić mu uwagę, zaczynacie od pogadanki. W teorii może i wyglądałoby to fajnie, ale wydaje mi się, że podczas gry dużo lepszym rozwiązaniem jest "szachcik ogarnij dupe i nie puszczaj bindów" niż "panie szachcik, zapraszam ze mną do namiotu. wytłumaczę panu dlaczego nie wolno puszczać bindów w trakcie misji i jak przeszkadzają one innym graczom"
  Odpowiedz
#8
W zasadzie pogadankę można nie zaliczać do kary jakiejkolwiek, tym samym wykluczając w ogóle z regulaminu. Oczywiście byłaby stosowana, ale wtedy raczej jako dobra wola administracji i chęć podarowania drugiej szansy.
Tak naprawdę to ja jestem Makarov
  Odpowiedz
#9
Regulaminy trafiły do osobnych wątków. Jeśli będą jakieś uwagi ze strony społeczności można je jeszcze umieszczać w tym temacie.
  Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości