Friendly Fire

Pełna wersja: [COOP | 22.08.2018 | 20:00] Obronić Veresnik
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Obronić Veresnik
COOP | 22.08.2018 | 20:00

[Obrazek: YTIVvdh.jpg]

Opis
Wojska Federacji Rosyjskiej stanowczo, ale też dość lekceważąco posuwają swoją ofensywę na północ. Przewaga liczebna, sprzętu oraz wyposażenia nad Siłami Zbrojnymi Czarnorusi pozwoliła im szybko zająć południową część półwyspu. Jednak im dalej, tym Rosjanie zaczęli ponosić coraz większe straty. Po zajęciu Zielonogórska kierują pozostałe siły od razu w stronę Czarnoruskiej bazy Veresnik, która jest ostatnią przeszkodą przed wkroczeniem na strategicznie położone lotnisko.

Miejsce
Chernarus.

Zadania główne
- Utrzymać bazę Veresnik.

Zadania dodatkowe
- Zlokalizować punkt dowodzenia w okolicy Green Mountain i zneutralizować go,
- Zlokalizować punkt serwisowy w Zielonogorsku i zabezpieczyć go.

Dodatkowe informacje
W bazie znajduje się 9 istotnych pozycji do obsadzenia (wg mapki):
1. BRDM ATGM (nieruchomy)
2. Ural ZU-23
3. DshKM
4. BMP-1 (nieruchomy)
5. T-72 (nieruchomy)
6. DshKM
7. UAZ AGS
8. Shilka (nieruchomy)
9. 2x D-30 AT.
[spoiler=mapa umocnien][Obrazek: IdBkwos.jpg][/spoiler]


Wróg będzie szturmował sporą ilością piechoty zmechanizowanej. Może dysponować także jeszcze kilkoma czołgami. 
[spoiler=AO][Obrazek: VJR6Pca.jpg][/spoiler]


Sloty

Alpha 1-1
1. General - Bon
2. SL - szachcik
3. Rifleman (GP-25) - Jot_Ka
4. MG - Focus (Kuba)
5. AT Spec - Wadny
6. Marksman - Sharrdo

Alpha 1-2
1. SL - rispo
2. Engineer - terich
3. Medic - Barmanek
4. Rifleman - Rysio

Alpha 1-3
1. SL - Wrr
2. AT Spec - Vester
3. MG - zbysiek
4. Medic - NieZalezny
5. Rifleman - Malkazar

Alpha 1-4
1. SL
2. Engineer
3. Rifleman (GP-25)
4. MG - syrgyt

Mody
Paczka podstawowa
Alpha 1-1
1. General
2. SL
3. Rifleman (GP-25)
4. MG
5. AT Spec
6. Marksman Sharrdo
Alpha 1-1
1. General
2. SL
3. Rifleman (GP-25)
4. MG
5. AT Spec Wadny
6. Marksman Sharrdo
Alpha 1-1 MG
Witam,

A1-3 
SL- Wrr
Generał
Alpha 1-2
1. SL
2. Engineer - terich
Alpha 1-3
3. MG

teriśtychuju
Alpha 1-3
2. AT Spec
4. Medic NieZalezny
Alpha 1-3
5. Rifleman Malkazar
Alpha 1-2 Rifleman
Alpha 1-2
1. SL - rispo
Alpha 1-4
4. MG
Dodałem drużynę 1-4 z powodu zapełnienia pozostałych slotów.
Podsumowanie

Powtórzę prawdopodobnie to co mówiliśmy na ts po misji.
Po pierwsze moje wątpliwości co do ilości wroga zakończyły się tym, że okazało się go za mało. Piechoty było dość sporo, ale była zbyt daleko od nas, żeby zacząć skuteczny ostrzał przez co nie była zbyt dużym zagrożeniem. Pojazdy, które miały atakować też nie wyrządziły praktycznie żadnych szkód. Jedynie pod koniec ataku zrespiłem zgrupowane 3 pojazdy, które cokolwiek uszkodziły (zginął terich i ranionych zostało co najmniej kilka osób). Zaznaczyć trzeba, że około 30% jednostek wroga praktycznie nie ruszyło do ataku, tzn. chowały się na pozycjach, bądź gubiły ścieżkę i nie dotarły do celu. Może gdyby te jednostki zaatakowały razem z pozostałymi to obrona byłaby chociaż trochę trudniejsza. Nie chciałem przesadzić bojąc się o fps-y, ale jednak poziom trudności był zbyt niski. Mimo to bmp, czołg oraz działa wystrzelały się z większości amunicji.

Duży plus za organizację przez dowódcę Bona. Wszystko było poukładane od początku. Nie działo się wiele, ale komunikacja była bardzo dobra i sytuacja była opanowana na tyle, że można byłoby zareagować bez przeszkód w razie pogorszenia sytuacji.

Oczywiście obrona się udała, tylko niedobitki musiałem usunąć, bo nie chciały się ruszyć z miejsca mimo twardych negocjacji.
Potem próbowaliśmy jeszcze podejść do jednego z dodatkowych celów, ale gdy podeszliśmy bliżej było kompletnie ciemno, tak że nie dało się nawet normalnie przemieszczać, bo nie było widać przeszkód na 1m przed sobą. Po stracie kilku osób, w tym dowódcy postanowiliśmy się wycofać.

Plusy
+ organizacja, dowodzenie (jak nigdy)

Minusy
- za łatwo