Weryfikacja i podsumowanie systemu rang
#1
Po dłuższym opie*dalaniu się postanowiłem ogarnąć ten temat Tongue
Poniżej krótka weryfikacja rang. Zmiany w tym obszarze już niedługo. Mile widziane propozycje i merytoryczna dyskusja.
Szczegóły co do niektórych nowych rzeczy, które tu zaproponowałem pojawią się w osobnych tematach.

  • Techniczni
Człowiek maszyna.
Chyba nie trzeba tu nic dodawać/tłumaczyć. Dodałbym rangę Jekobowi, żeby było wiadomo, że ma wszelką kontrolę nad serwerem Space'ów (po kliknięciu w rangę będzie odnośnik do posta z opisem rangi i tam będzie lista osób z daną rangą i bardziej szczegółowym opisem w jakim zakresie są te uprawnienia, czyli tu będzie wyszczególnione o jaki serwer chodzi)

Support.
Po pierwsze przesunąłbym tę rangę do działu community, bo nie wiąże się z żadnym dodatkowym dostępem od strony technicznej. Dałbym możliwość przyznawania zwiększonej ilości punktów reputacji i boost reputacji za aktywną pomoc innym (o systemie reputacji jeszcze napiszę poniżej). Żeby nie było za słodko to osoby z supportu będą wspierać moderatorów. W zależności ilu ich będzie to będą pełnić "dyżury moderatorskie" w określonym dziale na forum (łącznie z SB, albo raczej przede wszystkim). Co miesiąc będzie to inny dział, każda osoba z supportu będzie miała inny. Grafik będzie rozpisany na forum moderatorskim.

Shifter.
Chyba bez zmian?

  • Community
Point Man.
Na razie bez zmian. Jedynie uściśliłbym, że ta osoba ma dostęp do panelu ACP i MCP na forum.

Bankier.
Pomijam.

Cooldown.
Żeby trochę podnieść znaczenie tej rangi dałbym jej też dużo większą możliwość przyznawania punktów reputacji. Dodatkowo chciałbym, żeby razem z Szeryfami znaleźli się w "komisji reputacji" i zajmowali się razem pilnowaniem systemu reputacji, tzn. sprawdzali zgłoszenia oraz sami kontrolowali czy punkty są sprawiedliwie przydzielane. Komisja decydowałaby też o tzw. "boost'cie" reputacji za aktywność na rzecz społeczności.

Szeryf.
Ogarnąć tylko dostęp do panelu, czyli możliwość moderacji SB, forum, wystawiania ostrzeżeń, banów etc. Można byłoby też dać podobne uprawnienia na ts i rcon do serwerów.

Informator.
Chciałbym, żeby osoby z tej grupy były jedynymi, które moderowałyby kalendarz. Dodatkowo przydałoby się usprawnić info o wydarzeniach i opracować jakiś system "newslettera", żeby każdy dostawał też gdzieś prywatnie (np. na steam) info o wydarzeniach (oczywiście za zgodą). Myślę, że mogłoby to trochę podnieść frekwencję. Zawsze znajdzie się jakaś zagubiona owieczka co nie zajrzy na forum, a na coopa może spontanicznie wpadnie.

  • Kreatywni.
Architekt.
Ranga od której chciałem dużo wymagać, ale na razie jest bezużyteczna Tongue Trzeba to zweryfikować i wyznaczyć jakieś jasne cele, żeby było wiadomo czym te osoby mają się zajmować. Tu raczej nie potrzeba fizycznych uprawnień, chyba że moderatorskie w odpowiednich działach. Głównym zadaniem tej osoby miało być myślenie, planowanie i sugerowanie innym w jakim kierunku mają tworzyć content.

Missionmaker.
Chyba wszystko jasne i nie wymaga zmian. Brakuje tylko trochę "kontroli" jakiegoś architekta.

Picasso.
Poza tym, że mode na razie nic nie robi to nic nie robi. Biorę to na klatę, a jak nie to będą zmiany. Uprawnienia są jasne.

Redaktor.
Tutaj jest planowane utworzenie redakcji i w odpowiednim dziale będą deklaracje nad czym pracują redaktorzy. Raz na jakiś czas musi się coś pojawić od osoby z tą rangą. Rozumiem brak czasu, ale ranga to nie przymus, a wymagania nie są duże.
Kładziesz się do łóżka, zamykasz oczy i próbujesz nie być na świecie - to jest spanie.
~Zbysiek
1
Odpowiedz
#2
Odnośnie systemu reputacji... Tak właściwie, to na co to komu? Obecnie służy to wyłącznie do określenia poziomu uciążliwości staszka. Dawanie jakichś boostów do reputacji, możliwości przyznania więcej punktów- równie poronione co pomysł z jakimiś wojskowymi stopniami poruczników i innych kapitanów.

Edytka: Redaktorom dopisałbym "obowiązkowe" pisanie relacji z sobotnich/oficjalnych rozgrywek. Zbieranie zdjęć od innych użytkowników, ewentualnie filmików, dorzucanie opisu. Takie podsumowanie, ale "profeszynalne".
2
Odpowiedz
#3
Nie jest poronione do czasu aż nie traktuje się tego nader poważnie. I jeśli faktycznie byłyby osoby, które pilnowałyby w tym porządku to ma to jakiś sens. W tym momencie nie spełnia to do końca swojej roli, bo ciężko jest to kontrolować i punkty są przyznawane bez dobrego uzasadnienia. Uwierz, że zastanawiałem się nad tym i praktyka pokazuje, że ludzie przywiązują do tego wagę. Wystarczy, że spojrzę na zgłoszenia kto i co zgłasza i nie jest to tylko Stahu wbrew pozorom.

Tak naprawdę dzięki temu reputacja będzie odzwierciedleniem aktywności (ale tej pozytywnej, nie spamu) i będzie jakąś formą nagrody. Zauważ, że w porównaniu ze stopniami nie ma tu hierarchizacji. Po prostu ktoś się udziela - zarabia punkty.
Kładziesz się do łóżka, zamykasz oczy i próbujesz nie być na świecie - to jest spanie.
~Zbysiek
Odpowiedz
#4
Oczywiście, że niektórzy ludzie przywiązują do tego wagę. Nie zmienia to jednak faktu, że w obecnej i proponowanej formie będzie pełniło dokładnie taką samą rolę. No chyba, że PONOWNIE bawimy się w "ani złego słowa. albo chwalisz, albo morda w kubeł". Wtedy potrzeba będzie więcej moderatorów- choć patrząc po burdlu, już teraz jest zapotrzebowanie.

Kolejna sprawa- Szeryf. "Można byłoby też dać podobne uprawnienia na ts i rcon do serwerów." TS tak, dawanie hasła do konsoli większej liczbie osób z reguły kończy się fuckupem. Im więcej uzbrojonych małp tym większa szansa, że któraś wystrzeli. Zresztą po co szeryf i cooljełop? Od tego z reguły jest ranga moderatora + admin na poszczególnym serwerze. Dajesz modom uprawienia na forum + TS i masz to samo. No chyba, że szeryf to ładniejsze określenie na admina.
Odpowiedz
#5
Nie zgodzę się. Obecnie reputacja to klikanie jak mi się coś podoba albo nie oraz usuwanie zgłaszanych punktów przez administrację. W proponowanej formie byłoby to po pierwsze weryfikowane, czyli nie byłoby punktów "bo tak" , "bo go nie lubię" etc. po drugie można będzie ją "zarobić" np. poprzez aktywne wypełnianie swoich celów dot. rangi. I tak jak mówisz będzie potrzebne więcej moderatorów, a w zasadzie jasny przydział zadań dla nich.

No chyba, że PONOWNIE bawimy się w "ani złego słowa. albo chwalisz, albo morda w kubeł" - krytyka jak najbardziej wskazana, ale nie hejt.

Co do szeryfów - samym rconem ciężko coś zepsuć tak naprawdę, a mieliśmy za to sytuacje gdzie brakowało kogoś z dostępem, żeby zrobić porządek.
Kładziesz się do łóżka, zamykasz oczy i próbujesz nie być na świecie - to jest spanie.
~Zbysiek
Odpowiedz
#6
Support - "dyżury moderatorskie" to trochę nie tutaj. Moderator to osobna grupa na forum i nie łączył bym tego z tymi rangami.
Shifter - "udostępnia logi bądź inne informacje o serwerze" Nie ma dostępu do tego.
Informator - Nie widzę problemu aby każdy mógł dodać wydarzenie w kalendarzu, ale ktoś kto dbał by o dodawanie informacji na grupie steam itd przyda się Smile
Szeryf - Czyli przekształcić szeryfa w moderatora? Trochę za dużo osób ma tę rangę.
Missionmaker - Nie jasne było że misje może robić każdy, a te osoby misje sprawdzają. Warto też gdzieś w opisie to zaznaczyć.
Picasso - lol

Samego tematu z rangami nie rozbijał bym na kategorię.
Lista kto co ma być musi, bo nie ma łatwego sposoby wyszukiwania.
[Obrazek: K6DUWCZ.gif]
Odpowiedz
#7
Support - można przydzielać opcje moderowania działów do użytkownika, nie grupy. Pomoc w moderacji jest potrzebna moim zdaniem, żeby aktualizować poszczególne wątki lub wprowadzać coś nowego (nowa osoba daje nowy punkt widzenia).

Nie zgodzę się po raz kolejny co do szeryfa i roli moderatora na tym forum. Nie powinniśmy liczyć tutaj w ogóle naszej czwórki (ja, Sallami, Mariuusz i Ty), bo w teorii powinniśmy być od czegoś innego niż pilnowanie czy każdy post jest zgodny z regulaminem. Jak będziemy sami się zajmować wszystkim to nic nowego nie zrealizujemy, bo będziemy się zajmować pierdołami. Naszym zadaniem powinno być kontrolowanie tylko samych moderatorów (tudzież szeryfów), których jedynym zadaniem byłoby pilnowanie porządku.
Chodzi o uniknięcie kryzysu autonomii uprawnień poprzez delegowanie ich "niżej". Wyłączając naszą czwórkę to moderatorów z pełnią uprawnień teraz nie ma żadnych...

Co do kalendarza - wolałbym, żeby to było jednak domeną jednej rangi, a nie wszystkich. Tu też chodzi o to, żeby ranga Missionmakera nie zajmowała się wszystkim, tylko robieniem i wymyślaniem misji, a ogłaszaniem jej już Informator. Zamysł z tą rangą był taki, że MM robiąc misję dodaje tylko jej wątek w dziale z misjami i daje cynk Informatorowi, że powstał, a tamten już zajmuje się dodaniem wszystkich ogłoszeń gdzie trzeba i poinformowaniem ludzi, że zbliża się misja. I zaletą tego też miało być to, żeby MM nie skupiał się na zapraszaniu ludzi na swoją misję, tylko na tym, żeby wszystko w niej działało jak trzeba.
Kładziesz się do łóżka, zamykasz oczy i próbujesz nie być na świecie - to jest spanie.
~Zbysiek
Odpowiedz


Skocz do:

Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości